Breng je cortisol in balans in 30 dagen

Reset jouw lichaam met eenvoudige oefeningen

Heb je moeite met (in)slapen en ontspanning vinden? Ben je soms prikkelbaar, gestrest én heb je het gevoel dat je altijd aan staat? Dan kan het zijn dat jouw stresshormoon cortisol uit balans is. 

Wil je meer rust en jouw zenuwstelsel kalmeren? Met dit online programma helpen we jouw cortisol weer in balans te brengen. 

* Start programma 1 juni 2024. Zorg dat je erbij bent!

Wat merk je als je cortisol te hoog is?

Als je stresshormoon cortisol uit balans is merk je dat op lichamelijk vlak. En ook emotioneel is de impact groot! Bij een te hoog cortisol produceert het lichaam veel cortisol en kun je de volgende stressgerelateerde klachten merken.

Lichamelijk merk je...

Mentaal & Emotioneel merk je...

"Stress should be a powerful driving force, not an obstacle."

Maak kennis met hormooncoach Leontine

Door de eigen ervaring van langdurige stress en het zoeken naar de juiste middelen heb ik inmiddels een flinke toolbox aan stressmanagement technieken verzameld waar ik ook jou graag bij wil helpen. 

In een wereld waar we tegenwoordig continue aanstaan, staat ook ons stresshormoon constant aan. Denk aan externe stress door veranderingen op het werk, ziekte … Door steeds het lichaam op standje ‘AAN’ te hebben staan loopt het cortisol op en heeft dat zijn effect op je hormonen. 

Zelf heb ik ervaren wat een burn-out teweeg kan brengen in je lichaam. Yin yoga bracht mij veel rust en weer connectie met mijn lichaam. Stress en opgeslagen trauma door de levensbedreigende ziekte van mijn man zorgde voor een ontregeld zenuwstelsel. Ik stond lang in de overlevingsstand. Chronische stress en hormonale klachten waren het gevolg. 

Yin yoga voelde niet altijd genoeg, ik had behoefte aan zachte bewegingen die me rust maar ook ruimte gaven. Het doen van somatische oefeningen, ademwerk met meditatie en yin yoga helpen mij wanneer mijn lichaam mag ontladen en ontspannen. 

Voor de een is er meer behoefte aan rust en een ander ervaart meer ontspanning met rustige oefeningen. 

“Ik gun jou met het Cortisol in Balans-programma jouw eerste stap in stressregulering 💝.”

Een gereguleerd cortisol door dagelijks rust in te bouwen

Stressmanagement is de sleutel tot een gereguleerd cortisol. Cortisol is een stresshormoon dat wordt aangemaakt in de bijnieren. Dit hormoon helpt ons alert te zijn en te overleven. En voor even is dat prima. Toch ga je vervelende klachten ervaren van cortisol-disbalans als je lichaam te lang op standje ‘alert staat’. Dat noemen we chronische stress

Deze online cursus Cortisol in Balans in dertig dagen helpt jou om je mindset te veranderen en naar je lichaam te luisteren. Want cortisol-gerelateerde klachten zijn eigenlijk slimme signalen van het zenuwstelsel in het lichaam met een heldere boodschap: “Het is NU tijd om te ontspannen!”

Zet een eerste stap naar ontspanning door deze cursus te volgen en dagelijks eenvoudige oefeningen te doen. Dat is een slimme en toegankelijke manier om naar jouw lichaam te luisteren en je cortisol weer te reguleren. Om je te verder te ondersteunen krijg je ook allerlei tips en aanvullende uitleg over stress en cortisol.

Na dertig dagen merk je dat je klachten verminderen en je je rustiger, fitter en energieker voeltMet dit online programma leg je een goede basis om je cortisol te reguleren-  op de korte én lange termijn. 

* We starten 1 juni 2024.  Zorg dat je erbij bent en koop het programma nu al in pre-sale.

Waarom deze 30-daagse cursus Cortisol in Balans?

Verander je mindset door je lichaam op de eerste plaats te zetten

Je lichaam is zo slim en wijst je precies op wat jij nodig hebt! Je moet alleen de triggers en stressoren leren kennen. In deze online cursus Cortisol in Balans combineren we eenvoudige somatische oefeningen, yoga en meditatie om de relatie met je lichaam weer te versterken. Deze oefeningen kalmeren en versterken je zenuwstelsel. Kortom, je reduceert stress en hierdoor gaat energie weer stromen.

Stressbestendig ben je omdat je innerlijke rust hebt

Stress hoort bij nu eenmaal het leven. Dus we zullen onszelf moeten trainen om stressbestendig(er) te worden en de juiste obstakels te herkennen. Als je meer rust en ruimte creeërt voor zelfcompassie merk je dat je meer balans en harmonie ervaart. Met begeleide meditaties en mindfullness oefeningen blijf je in het nu. Op die manier kom je bij jouw innerlijke kracht en sta je weer aan het roer van je eigen leven. Zeker weten dat keuzes maken makkelijker wordt!

Een holistische manier om je stress te managen

Alle kleine beetjes helpen. En we bekijken cortisol disbalans door een holistische bril. Daarom ontvang je ook kennis en adviezen over slaap, ontspanning, voeding en supplementen. Zie het als een aanmoediging om te ontdekken welke tips en adviezen voor je werken. Zo verminder je je klachten effectief en kun je leefstijl aanpassingen doen op de lange termijn. 

Dit programma is voor jou als...

In deze online Cortisol in Balans-cursus ontvang je het volgende:

Cortisol in balance - the flower of life

En natuurlijk niet te vergeten: 

Betaal tijdelijk € 67,- , in plaats van € 99,- voor deze cursus.

* We starten 1 juni 2024.  Zorg dat je erbij bent en koop het programma nu al in pre-sale!

Veelgestelde vragen

Over het online programma

Het Cortisol in balans programma duurt dertig dagen, omdat je het altijd tijd kost om nieuwe gewoonte te ontwikkelen. En in dit geval moet je lichaam ook neurale paden ontwikkelen om die rust te gaan ervaren. En er kan het een en anders loskomen tijdens het doen van deze oefeningen.

We adviseren om elke dag 20 tot 30 minuten in je schema te reserveren. Gun jezelf ‘self-care’ tijd, want het beste is als je dit programma in rust kan doorlopen.

Elke dag krijg je een nieuwe oefening in je online omgeving waarmee je aan de slag kunt. De oefeningen kosten je 4 tot 10 minuten per dag. Daarnaast wil je op sommige dagen ook ruimte reserveren voor navoelen, informatie lezen en misschien heb je behoefte aan een extra’tje. Pak de ruimte om te zien wat er naar boven komt.

Het programma Cortisol in Balans in dertig dagen is speciaal ontworpen zodat je rust en verbinding ervaart met je lichaam. Dit is de sleutel voor stressmanagement. En de grootste stap naar een gebalanceerd cortisol.

Nee, het is niet erg als je een dag mist in het programma. Maar als je meerdere dagen achter elkaar mist is het slim om toch een stapje terug te doen.

De oefeningen zijn gericht op het versterken en activeren van het parasympathische zenuwstelsel. Het zijn deels somatische oefeningen, er is ademwerk, maar ook zul je Yin yoga oefeningen aantreffen.

In de online omgeving leggen we dit uit in detail, en ontvang je alle instructies die je op dit gebied kunnen helpen.

Je ontvangt een mailtje, daarin vind je jouw toegang tot een beveiligde cursusomgeving. Met deze mail kun je inloggen vanaf elk apparaat. Het is helemaal aan jou of je het programma via je computer, tablet of telefoon wil volgen. Zo kun je deze Cortisol in Balans-cursus altijd met je meenemen!

Het online programma Cortisol in Balans in dertig dagen is van jou en blijft 12 maanden beschikbaar, vanaf de dag van aankoop*. 

* Indien je dit programma in de pre-sale koopt, dan geldt 19 mei als je dag van aankoop.

Stuur een mailtje naar info@the-flower-of-life.nl. Of neem contact op via het contactformulier op deze site. We nemen zo snel mogelijk contact op en staan klaar om je vragen te beantwoorden.

Is dit programma echt wat voor mij?

Nee, er zijn geen specifieke voorwaarden om mee te doen aan het Cortisol in balans programma. Dit programma is zowel voor vrouwen als mannen, voor iedereen die meer rust wil ervaren en stappen wil zetten in stressmanagement.

Ja zeker, dit programma kan een goede aanvulling zijn op de (therapeutische) behandelingen en hulp die je krijgt. De oefeningen zijn rustig, en combineren somatische oefeningen, met yin yoga, meditatie. Deze oefeningen zijn een steun in de rug zijn bij je herstel omdat je zelf-zorg op de eerste plek zet!

Ik heb praktische vragen over stress en cortisol

Ja zeker, je cortisol kan ook te laag zijn. Dit ontstaat als je regelmatig langere perioden van chronische stress ervaart, het lichaam produceert dan minder of geen cortisol. Dat wordt ook wel hypocortisolisme genoemd.

Let op! De symptomen die hieronder beschreven worden ook andere oorzaken kunnen hebben:

  • Vermoeidheid
  • Slaapproblemen, (in- en doorslapen)
  • Spierzwakte
  • Lage bloeddruk
  • Duizeligheid
  • Verminderde wondgenezing

Dit zijn slechts enkele symptomen van een lange lijst en ze kunnen per persoon verschillen. 

Raadpleeg altijd een arts als je deze symptomen ervaart om tot een passende diagnose te komen.

Wil jij weten of je cortisol te hoog of te laag is? Je kunt dit op verschillende manieren meten. Bijvoorbeeld met een bloed- of speekseltest, hiervoor kun je bij een huisarts terecht. Een andere optie is om te letten op de symptomen, want deze ervaar je iedere dag en kunnen je levenskwaliteit flink beïnvloeden.


Check eerst of je je herkent in de symptomen en zorg voor meer rust en ontspanning. Wil je het graag laten meten, neem dan contact op met je huisarts of een orthomoleculair therapeut.

Ja, ik wil graag mijn cortisol in balans brengen

We starten 1 juni 2024 . Zorg dat je erbij bent en koop het programma nu al in pre-sale! 

Lidmaatschap bij Young Living

Meer weten?